Τώρα που καταλάγιασε λίγο η φασαρία με τις λίστες της μισθοδοσίας στην ΕΡΤ είναι καιρός να δούμε λίγο πιο νηφάλια την υπόθεση.
Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι η πλειοψηφία των ονομάτων που δημοσιεύτηκαν αφορούσε εργαζόμενους που διαθέτουν την ασφάλεια της μονιμότητας, των 14 μισθών, των επιδομάτων και των δώρων και καμία σχέση δεν έχει με τους 1300 που αγωνίζονται για το αυτονόητο δικαίωμα στην εργασία.
Επιπλέον, αν και πολλές περιπτώσεις ήταν γνωστές (π.χ. Λυριτζής, Χούκλη κλπ) κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι η διοίκηση είχε χάσει τόσο πολύ την μπάλα που έδινε υπερβολικά ποσά σε οποιονδήποτε έκανε κάτι παραπάνω από το αυτονόητο. Έτσι σχεδόν όλοι οι προϊστάμενοι, διευθυντές και αρχισυντάκτες διεκδικούσαν και εισέπρατταν επαυξημένους μισθούς με ατομικές διαπραγματεύσεις λες και είχαν να κάνουν με ιδιωτικό κανάλι κι όχι με την δημόσια ΕΡΤ!
Τέλος, για να μη δημιουργούνται ψευδείς εντυπώσεις πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ορισμένες περιπτώσεις αφορούν ανθρώπους που έκανα 2 και 3 δουλειές μέσα στην ΕΡΤ (τηλεόραση, ραδιόφωνο, επιπλέον εκπομπές κλπ), οπότε συμπεριλαμβάνουν και τα λεγόμενα επιμίσθια, ενώ τα ποσά αυτά αν διαιρεθούν δια 14 και αφαιρεθούν οι κρατήσεις και οι φόροι (περίπου 35%) παύουν να είναι τόσο εντυπωσιακά. Π.χ. 60.000 ευρώ το χρόνο ισοδυναμούν σε 2.800 € / μήνα που ίσως δικαιολογείται σε κάποιες περιπτώσεις ειδικών θέσεων ή αυξημένων ευθυνών.
Στην ουσία τώρα…
Οι προκλητικοί παρουσιαστές
Παρατηρώντας κανείς τις λίστες βλέπει περιπτώσεις εξωφρενικών μισθών σε παρουσιαστές της ΕΡΤ που φαίνεται να αμείβονται καλύτερα όχι μόνο από τους συναδέλφους τους των ιδιωτικών καναλιών, αλλά και από τον πρωθυπουργό, τον πρόεδρο της Δημοκρατίας, αλλά και τον Barrack Obama. Από την άλλη πρόκειται ταυτόχρονα και για περιπτώσεις που εν μέρει σώζουν την ΕΡΤ από την αφάνεια. ΤΙ θα ήταν η ΝΕΤ χωρίς τη Μ. Χούκλη, το πρωϊνό δίδυμο των Λυριτζή – Οικονόμου, τον Σπ. Παπαδόπουλο και την Πόπη Τσαπανίδου; Σίγουρα δεν δικαιολογούνται τα χρήματα που παίρνουν ούτε με όρους οικονομικής πραγματικότητας, αλλά ούτε και τηλεθέασης. Γι αυτό καιρός είναι να μπει ένα πλαφόν στην κρατική ραδιοτηλεόραση που ορίζει μισθούς βάσει συχνότητας και διάρκειας εκπομπής σε συνδυασμό με τις κλίμακες της ΕΣΗΕΑ και γιατί όχι και της τηλεθέασης…
Οι κύριοι γενικοί…
Δεύτερον, διαβάζοντας ότι ο γενικός διευθυντής ειδήσεων εισέπρατε 250.312,14 και ο γενικός διευθυντής Οικονομικών (Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει δηλαδή) 280.440,10 € πρέπει άμεσα να καθιερωθεί ανοιχτός διαγωνισμός για τις θέσεις των γενικών διεθυντών της ΕΡΤ, ώστε να προσλαμβάνονται οι ικανοί κι όχι οι αρεστοί όπως σήμερα.
Η αποκάλυψη των ειδικών συμβούλων
Χάρη στις λίστες μάθαμε και τους περιβόητους ειδικούς συμβούλους, που στην πλειοψηφία τους δεν ήταν τίποτα άλλο από εξυπηρετήσεις και αργομισθίες χωρίς καμία πρακτική χρησιμότητα. Η λίστα περιλαμβάνει 2 συνταξιούχους -από χρόνια- σκηνοθέτες -παρωχημένης αισθητικής, αλλά γνωστών πολιτικών απόψεων- που εισέπρατταν γύρω στις 10.000 € μικτά το χρόνο για να πίνουν καφέ στο μπαρ της ΕΡΤ. Ακόμη 4 συνταξιούχους δημοσιογράφους, άλλους με περγαμηνές στο παρελθόν, κι άλλους χωρίς κανένα ειδικό βάρος, παρά μόνο αυτό της πίστης τους στην παράταξη που ελάμβαναν παρόμοια ποσά χωρίς κάνενα ουσιαστικό ρόλο. Ανάμεσα τους και άνθρωποι που στο παρελθόν χαρακτηρίζονταν ως παραδείγματα κύρους και ακεραιότητας…
Ακόμη ως ειδικός σύμβουλος είχε προσληφθεί ο άλλοτε διευθυντής ειδήσεων που είχε εκδιωχθεί ύστερα από καραμπινάτη περίπτωση σεξουαλικής παρενόχλησης σε τηλεπαρουσιάστρια μέσω sms. Ο εν λόγω όχι μόνο παρέμεινε, αλλά του εδόθη και εκπομπή στην δορυφορική τηλεόραση -που δεν την παρακολουθούν ιθαγενείς ώστε να προκαλούνται σχόλια- για να δικαιολογείται η προκλητική σύμβαση. Τέλος, εντυπωσιακή είναι η περίπτωση του συνεργάτη πρώην πρωθυπουργού που αφού απέτυχε να εκλεγεί βουλευτής βολεύτηκε στο ρετιρέ της Αγίας Παρασκευής προκειμένου να συνεχίσει να υπηρετεί με ησυχία τον επίτιμο του…
Γι αυτές τις περιπτώσεις δεν θα έπρεπε να διερευνηθεί από την αρμόδια εισαγγελέα ποιοι έβαλαν τις υπογραφές τους και τις ευθυνες φέρουν;
Οι εντιμότατοι συνδικαλιστές
Στη λίστα περιλαμβάνονται και συνδικαλιστές, πρώην και νυν, που πληρώθηκαν αδρά, προκειμένου να εξασφαλίσουν εργασιακή ειρήνη, αλλά και να συμβάλλουν στη διάλυση των σωματείων της ΕΡΤ που με μοναδική τέχνη κατάφερε ο απερχόμενος πρόεδρος. Εκεί βρίσκουμε περίπτωση πρώην συνδικαλιστή με ύφος χιλίων καρδιναλίων, συμπεριφορά τραμπούκου και εμφάνιση χοιροβοσκού που εισέπρατε ως ηλεκτρονικός τεχνικής εκπαίδευσης 95.920 ευρώ!, ενώ δεν λείπουν περιπτώσεις αποφοίτων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με αποδοχές της τάξεως των 75.00 ευρώ μικτά ετησίως. Την ίδια ώρα η διοίκηση της Α.Ε. δέχεται ένα από τα δεκάδες συνδικαλιστικά σωματεία να συνδιοικεί ουσιαστικά (μέσω εκβιασμών στα δικαστήρια) και να συναποφασίζει για το ποιοι εργαζόμενοι χρειάζονται στην εταιρεία!
Οι μισθοδοτούμενοι για το αυτονόητο…
Δεκάδες δημοσιογράφοι -μόνιμοι πάντα- με το κόλπο της αποκλειστικής σύμβασης είχαν βρει τον τρόπο να εισπράττουν απίστευτους μισθούς με μοναδικό όρο να δεχτούν να αναλάβουν κάποια θέση ευθύνης (αρχισυντάκτης δελτίου, προϊστάμενος desk κλπ) και να εκτελούν απλά επαρκώς τα καθήκοντα τους! Για παράδειγμα ο υπεύθυνος του ελεύθερου ρεπορτάζ σε μια ΝΕΤ που έχει ελάχιστο εισπράττει σχεδόν 125.000 ευρώ ετησίως, ενώ για να κάνεις αρχισυνταξία δελτίου εισέπραττες από 65.000 και πάνω…
Γι αυτό ο κ. Γερουλάνους και οι συνεργάτες του στο Δ.Σ. της ΕΡΤ πρέπει άμεσα:
- να δημιουργήσουν οργανόγραμμα στην ΕΡΤ
- να εκσυγχρονίσουν την διοικητικη της δομή, την εταιρική διακυβέρνηση και το νομικό καθεστώς της
- να αξιολογήσουν το σύνολο του προσωπικού με αυστηρά κριτήρια, συνεντεύξεις και τεστ
- να άρουν τη μονιμότητα και να κάνουν άμεσα μετατάξεις βάσει δυνατοτήτων και ικανοτήτων
- να εξορθολογίσουν τη λειτουργία της καταργώντας ξεπερασμένες ειδικότητες, άχρηστα τμήματα και σκανδαλώδεις θέσεις
- να κάνουν ανοιχτό διαγωνισμό για τις θέσεις γενικών διευθυντών και εσωτερικούς διαγωνισμούς για τις θέσεις διευθυντών και προϊσταμένων
- να βγάλουν στη δημοσιότητα το σύνολο των μισθών, των θέσεων εργασίας και της ανάλυσης του προύπολογισμού της ΕΡΤ
- να πάψει η συνδιοίκηση με τα σωματεία και να αναλάβει ο καθένας το ρόλο για τον οποίον έχει εκλεγεί.
- να αποκτήσει η ΕΡΤ αξιόλογο πρόγραμμα και να ανοιχτεί στην κοινωνία με δράσεις, προγράμματα και πρωτοβουλίες προς όφελος της κοινωνίας.


December 28th, 2009 at 16:30
Σε γενικές γραμμές καλά τα λές. Θα μπορούσα να κάνω κάποιες επί μέρους επισημάνσεις….
Οσο αφορά τους μισθούς, σίγουρα να γίνουν περικοπές, αλλά οι μισθοί να είναι ίδιοι με της αγοράς. Οσα παίρνουν οι συνάδελφοι στα ιδιωτικά να παίρνουμε και στην ΕΡΤ, έτσι δεν είναι; Και κάτι τελευταίο, να βγούνε στο φώς όλο οι μισθοί…αλλά προφανώς σε όλο το δημόσιο και όχι μόνο στην ΕΡΤ! Γιατί αυτή η ¨επιλεκτική” μεταχείρηση; Τώρα φυσικά δεν θα μιλήσουμε για προσωπικά δεδομένα! Οταν είναι για τους άλλους , εμάς τι μας νοιάζει! Αν εγώ παίρνω 750 ευρώ…είμαι ένοχος γιατί δουλεύω στο δημόσιο. Να μάθει όλος ο πλανήτης αμέσως: τι λεφτά παίρνω, το ιατρικό μου απόρρητο, τις σεξουαλικές μου προτιμήσεις, ποιό είναι το αγαπημένο μου φαγητό και ότι άλλο είναι απαρραίτητο για να σωθεί η χώρα!!!
Τα καλύτερα έρχονται…μόνο που δεν θα έρθουν για εμάς…
Ολοι αυτοί που λένε να δημοσιευτούν οι μισθοί μας…ας δημοσιεύσουν πρώτα τους δικούς τους, το πόθεν έσχες, και να μας πούνε και για τα δικά τους τεκμήρια διαβίωσης…
December 28th, 2009 at 19:26
Δύο (σοβαρές) αντιρρήσεις:
1. Πολλοί από αυτούς που “κρατάνε” την καθημερινή λειτουργία της ΕΡΤ (αρχισυντάκτες, προϊστάμενοι, παρουσιαστές) από θέση ευθύνης, έχουν δικαίως αποκλειστικές συμβάσεις. Δηλαδή θα παίρνουν όσα παίρνει και το ρεπορτεράκι, που έχει δύο ή πέντε χρόνια εμπειρία;
2. Ε, όχι και “τι θα ήταν η ΝΕΤ χωρίς την Πόπη Τσαπανίδου”; Έλεος…
December 28th, 2009 at 20:06
1. Τα πόσα παίρνει το “ρεπορτεράκι” και τα πόσα ο αρχισυντάκτης τα καθορίζουν οι ΣΣΕ και τα κλιμάκια της ΕΣΗΕΑ.
2. Το τι θα ήταν η ΝΕΤ χωρίς την Τσαπανίδου αποφασίστε το εσείς, εφόσον αφαιρέσετε 4 ώρες ζωντανό πρόγραμμα από το κανάλι και τα ποσοστά τηλεθέασης από 11-20% που κάνει η εκπομπή και ανεβάζουν δραματικά τον μέσο όρο του κανάλιου. Ξέρετε πολλές εκπομπές της ΝΕΤ που κάνουν αντίστοιχες τηλεθεάσεις;
December 28th, 2009 at 21:28
1. Τα καθορίζει όμως και η τηλεοπτική πιάτσα – στην οποία, όπως ξέρετε, η αρχισυντάκτρια μιας άθλιας “κιτρινιάς” μπορεί να παίρνει και 12 χιλιάρικα. Να μη τα βάζουμε λοιπόν με τους ανθρώπους που παίρνουν 3 χιλιάρικα στο χέρι (το 20 ή το 25% των μισθών της αγοράς), για να κρατάνε ένα πόστο ευθύνης.
Αυτό που καθορίζει η ΣΣΕ είναι λίγες εκατοντάδες ευρώ περισσότερο. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα θέλετε η ΕΡΤ να πάρει έναν αξιόλογο συνάδελφο, π.χ. από το Μega, πέστε του να έρθει με 1500 ευρώ να δουλέψει…
2. Τα νούμερα της ΕΡΤ στην ενημέρωση υπήρξαν πολύ καλύτερα σε προηγούμενες εποχές. Δείτε πού είχαν φτάσει τα δελτία, μέχρι το 2004. Δεν θα κάνουμε την Τσαπανίδου “σωτήρα” της ΕΡΤ, επειδή απαξιώθηκε συνολικά το μαγαζί, την τελευταία πενταετία.
Υ.Γ. Δύο είναι οι “ζωντανές” ώρες. Τις ίδιες έκανε και η Μπήλιω Τσουκαλά. Μήπως και αυτής είναι δικαιολογημένα τα απίστευτα λεφτά;
December 28th, 2009 at 21:34
1. Τα καθορίζει όμως και η τηλεοπτική πιάτσα – στην οποία, όπως ξέρετε, η αρχισυντάκτρια μιας άθλιας “κιτρινιάς” μπορεί να παίρνει και 12 χιλιάρικα. Να μη τα βάζουμε λοιπόν με τους ανθρώπους που παίρνουν 3 χιλιάρικα στο χέρι (το 20 ή το 25% των μισθών της αγοράς), για να κρατάνε ένα πόστο ευθύνης.
Αυτό που καθορίζει η ΣΣΕ είναι λίγες εκατοντάδες ευρώ περισσότερο. Την επόμενη φορά λοιπόν που θέλετε η ΕΡΤ να πάρει έναν αξιόλογο συνάδελφο, π.χ. από το Μega, πέστε του να έρθει με 1800 ευρώ να δουλέψει…
2. Τα νούμερα της ΕΡΤ στην ενημέρωση υπήρξαν πολύ καλύτερα σε προηγούμενες εποχές. Δείτε πού είχαν φτάσει τα δελτία, μέχρι το 2004. Δεν θα κάνουμε την Τσαπανίδου “σωτήρα” της ΕΡΤ, επειδή απαξιώθηκε συνολικά το μαγαζί, την τελευταία πενταετία.
Υ.Γ. Δύο είναι οι “ζωντανές” ώρες. Τις ίδιες έκανε και η Μπήλιω Τσουκαλά. Μήπως και αυτής είναι δικαιολογημένα τα απίστευτα λεφτά;
December 29th, 2009 at 01:08
Προτείνω να ξεχάσουμε για λίγο τις λίστες και να απαντήσουμε στα ακόλουθα ερωτήματα:
1. Η Δημόσια ραδιοτηλεόραση, έχει δικαίωμα να συμμετέχει ισότιμα στην ο/α αγορά; Της αναγνωρίζουμε ζωτικό χώρο, ώστε να έχει πολιτική στελεχών και αξιόπιστο και ελκυστικό πρόγραμμα, εφ΄όσον αυτά τα στελέχη αποσβαίνουν το όποιο κόστος συνεπάγεται η παρουσία των ιδίων και των συνεργατών τους ;
2. Απαίτησε ποτέ κανείς στα σοβαρά ή επιχείρησε να θεσμοθετήσει κανόνες διαφάνειας στα οικονομικά της ΕΡΤ; Με δεδομένο ότι όλες οι κυβερνήσεις (αλλά και οι συνδικαλιστικές τους ουρές) αντιμετώπιζαν την ΕΡΤ ως προέκταση των «κοινωνικών υπηρεσιών» ( εξ ού και ο έντονα ιδρυματικός της χαρακτήρας) ποιον άραγε θα συνέφερε αυτή η διαφάνεια για την οποία απαξάπαντες σήμερα κόπτονται; Το ξέρετε ότι όταν ακούγονται απολύσεις σε διαφόρους Ομίλους … εφημερίδες και κανάλια, η πρώτη φράση που ακούγεται μέσα στην ΕΡΤ είναι : να δούμε πόσους απ’ αυτούς θα βολέψουν εδώ, τούτη τη φορά…;
3. Ποιοι αλήθεια ιδιοκτήτες Μέσων (κάθε είδους) θα μιλήσουν και θα ασκήσουν αξιόπιστη κριτική στην όποια δημόσια ραδιοτηλεόραση , όταν δεν έχουν πληρώσει μια δραχμή (τότε) ή ένα ευρώ τώρα για την κατοχή των συχνοτήτων ( ως γνωστό οι συχνότητες είναι δημόσιο αγαθό) τις οποίες χρησιμοποιούν; Οι πολίτες που διαμαρτύρονται για το ανταποδοτικό τέλος και θεωρούν ότι δεν πληρώνουν στα ιδιωτικά , γνωρίζουν ότι οι ιδιώτες χρησιμοποιούν δική τους περιουσία ( των πολιτών δηλαδή) για να εκπέμπουν , δίχως να καταβάλλουν ούτε το ελάχιστο τίμημα; Στην Κύπρο για παράδειγμα, το υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων έργων, καλεί τους ενδιαφερόμενους για άδεια εμπορικού δικτύου επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης, με τιμή εκκίνησης σε πλειοδοτικό διαγωνισμό πολλαπλών γύρων, τα 850.000 ευρώ! Στην Ελλάδα, οι ιδιώτες γιορτάζουν τα 20χρονά τους στην αναλογική και την είσοδό τους στην ψηφιακή …αδαπάνως!
4. Σε ποια άλλη δημόσια ραδιοτηλεόραση, ο συνδικαλισμός θα λειτουργούσε με τόσο άθλιο και ανήθικο τρόπο; Σε ποια άλλη δημόσια ραδιοτηλεόραση, πληρώνονται οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στις επιτροπές και τα συμβούλια; Σε ποια άλλη εταιρεία ακούτε συνδικαλιστή να λέει: «τακτοποίησα την υπόθεσή σου»; Σε ποια άλλη εταιρεία, θα έμενε ατιμώρητος διευθυντής που ενώ έχει παυθεί από τα καθήκοντά του , κρατά στο σπίτι του πλήρεις υπηρεσιακούς φακέλους με υποθέσεις τις οποίες δεν κατήγγειλε όσο ήταν διευθυντής, αλλά τις καταγγέλλει τώρα, περιφερόμενος στους διαδρόμους της εταιρείας και σε τηλεοπτικούς σταθμούς;. Σε ποια άλλη εταιρεία, ο συνδικαλισμός θα διόριζε, θα τοποθετούσε, θα εισέπραττε συμβούλευτρα, διευθυντικά επιδόματα ή αντίστοιχα του διευθυντικού επιδόματος ποσά από το ταμείο της Ομοσπονδίας; Σε ποια άλλη εταιρεία, η Ομοσπονδία θα διέθετε πάνω από 100.000 ευρώ από τις συνδρομές των ίδιων των εργαζομένων για να σέρνει στα δικαστήρια πρωτοβάθμια σωματεία που…τολμούν να έχουν άλλη άποψη!
Αντί να παράγουμε πολιτική, αντί να μιλάμε για το τι δημόσια ραδιοτηλεόραση θέλουμε και το τι δημόσια ραδιοτηλεόραση έχει ανάγκη ο τόπος, στριμωχνόμαστε – με ευθύνη άλλων- στη γωνία , παίζοντας «άμυνα». Ε, όχι λοιπόν!
Η οργή και ο θυμός ξεχειλίζουν επικίνδυνα. Κι αυτό σημαίνει ότι θα περάσουμε στην επίθεση!
December 29th, 2009 at 01:21
Μα τι λέμε τώρα; Εκεί είναι το θέμα; Αν οι μισθοί είναι ανάλογοι της ελεύθερης αγοράς; Για τους αργόμισθους και τα ρουσφέτια τι θα πούμε; Για τον Αντώναρο, ας πούμε, τον αδελφό του πρώην κυβερνητικού, ο οποίος έχει να πατήσει στην ΕΡΤ από τότε που προσελήφθη, τι απάντηση μπορεί να υπάρχει; Και κανείς δεν λέει τα πράγματα με το όνομά τους. Ντροπή!!!
December 29th, 2009 at 03:01
Επειδή μέσα στον πανικό του είπε κάτι ο Γερουλάνος, το πήραν κάποιοι που τους βόλευε και το έκαναν σημαία και δεν αντιλαμβάνονται ότι πλησιάζουν στην λογική του Βουλγαράκη που έλεγε ότι «ΤΟ ΝΟΜΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΗΘΙΚΟ».
-Οι δαπάνες που κάνει ένας ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (ο οποίος μάλιστα ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ) για την μισθοδοσία κάποιων που δεν εντάσσονται σε συλλογικές συμβάσεις εργασίας, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΔΕΔΟΜΕΝΟ!!! ΕΙΝΑΙ ΖΗΤΗΜΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΣ και άρα πρέπει να δημοσιοποιούνται αρμοδίως από την ΕΡΤ και όχι ανευθύνως από blogs!!!!
-Όσοι δεν είναι «ρεπορτεράκια» να παίρνουν αυτά που προβλέπονται από τις ΣΣΕ. Δεν είναι και λίγα. Τα 3 χιλιάρικα «στο χέρι» δεν είναι αποζημίωση για μια θέση με ρίσκο και “αυξημένες ευθύνες”. Είναι προϊόν των καλών γνωριμιών και εξυπηρέτησης των κολλητών.
-Ρίσκο και ευθύνες έχει και το «ρεπορτεράκι» που μπορεί να βρεθεί εκτός δουλειάς πανεύκολα και χωρίς κόστος για την ΕΡΤ. Ας κοιτάξει η ΕΡΤ να δίνει στα «ρεπορτεράκια» έστω όσα προβλέπουν οι συλλογικές συμβάσεις και όχι να τους θεωρεί φτηνό εργατικό δυναμικό που δεν έχει ωράριο και δεν αναγνωρίζονται οι υπερωρίες τους . Και το κάτω κάτω , το ρεπορτάζ δεν βγαίνει από αυτούς που έχουν «θέσεις ευθύνης» αλλά από αυτούς που κυνηγούν την είδηση.
-Υπάρχουν και «ρεπορτεράκια» που μέσα σε μια νύχτα από το πουθενά (βοηθητικές θέσεις) βρέθηκαν στο πολιτικό ρεπορτάζ με αποκλειστικές συμβάσεις. Σε αυτούς προφανώς αναγνωρίστηκε η εμπειρία (που δεν είχαν) και η ανύπαρκτη «θέση ευθύνης».
-Υπάρχουν δημοσιογράφοι που έχουν συνταξιοδοτηθεί προ πολλού και παραμένουν στις θέσεις τους με παχυλές συμβάσεις εργασίας στερώντας την επαγγελματική εξέλιξη νεώτερων συναδέλφων τους και κρατώντας θέσεις εργασίας εν ενεργεία δημοσιογράφων.
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΧΟΝΤΡΥΝΩ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ;
-Το ΕΣΡ πρόσφατα επέβαλε στην ΝΕΤ πρόστιμο 20.000 ευρώ για προβολή της εφημερίδας “Έθνος” (cd του Καζαντζίδη) στο ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ με το σκεπτικό ότι αυτή αποτελούσε ΓΚΡΙΖΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Αυτοί που ακριβοπληρώνονται για να έχουν «θέσεις ευθύνης» είναι αυτοί που αποφάσισαν την μετάδοση του σχετικού ρεπορτάζ. Κι αν έγινε το ατόπημα εν αγνοία τους από κάποιο «ρεπορτεράκι», τότε γιατί ακριβοπληρώνονται; Γιατι δεν επαγρυπνούσαν; Με αίσθημα «ευθύνης» λοιπόν, «φέσωσαν» την εταιρία με πρόστιμο. Με την ακριβοπληρωμένη «εμπειρία» τους παραβίασαν ακόμη και τις αρχές δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ (αρθρο 1 παρ.γ) που ορίζουν ότι ο δημοσιογράφος οφείλει «Να σέβεται και να τηρεί το διακριτό της είδησης, του σχολίου και του διαφημιστικού μηνύματος…». Αλλά είναι τόσο ακριβοπληρωμένοι, τόσο αξιότιμοι, τόσο αναγνωρισμένοι και τόσο ψηλά ιστάμενοι, που κανείς δεν σκέφτηκε να τους ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΕΙ ΓΙΑ ΑΝΤΙΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ στα αρμόδια όργανα της ΕΣΗΕΑ,,, ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΚΡΙΒΟΠΛΗΡΩΜΕΝΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ…
December 29th, 2009 at 10:19
Η διαδικτυακή φασαρία που προκλήθηκε από τη δημοσιοποίηση της λίστας με τις αποκαλούμενες «αποκλειστικές» συμβάσεις στην ΕΡΤ, προκάλεσε ενδιαφέρουσες αντιδράσεις, μέσα όμως σε ένα κλίμα κραυγών το οποίο αποπροσανατολίζει.
Όσοι είναι καλοπροαίρετοι γνωρίζουν ήδη πως η δημοσιοποίηση εξυπηρετεί σκοπιμότητες. Η μιντιακή «πιάτσα» τα γνώριζε τα ποσά, ας μην συμπεριφέρονται λοιπόν ορισμένοι σαν να έπεσαν από τα σύννεφα…
Η λίστα φωτογραφίζει τη μισή αλήθεια. Περιλαμβάνει και συναδέλφους που αμείβονται με βάση το κόστος που αναλογεί στην τηλεοπτική πιάτσα και μια απλή διαίρεση αποκαλύπτει πως σε μηνιαία βάση οι αμοιβές δεν είναι εξωφρενικές. Φυσικά δεν περιλαμβάνει μόνο αυτούς. Μια πιο προσεκτική ανάγνωση των ονομάτων και των ποσών, αποκαλύπτει διαυγέστατα ποιοι είναι τα λαμόγια και τα αρπακτικά και ποιοί είναι παραγωγικοί και ανταγωνιστικοί.
Η άλλη μισή αλήθεια, η σκοτεινή, υπονοείται στη λίστα αλλά δεν αποκαλύπτεται.
Αφορά σε εκείνους που ενώ έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για τα χάλια της Δημόσιας Τηλεόρασης, έχουν διασφαλίσει τη μη δημοσιοποίηση των στοιχείων τους.
Είναι αλήθεια πως η απαξίωση της δημόσιας τηλεόρασης την τελευταία πενταετία αποτελεί έργο ρουσόπουλου, με την αμέριστη βοήθεια των τραγικών προσώπων τα οποία έστειλε στην ΕΡΤ. Τα «χλωμά πρόσωπα» του βατοπεδινού, όντας πτυχιούχοι κομματικοί υπάλληλοι αλλά παντελώς άσχετοι με τα ραδιοτηλεοπτικά, βρήκαν στο ραδιομέγαρο κατάλληλους συνεργάτες σε φάση αναμονής, όπως και τώρα, όπως και κάθε φορά που αλλάζει η κυβέρνηση ή η διοίκηση, οι οποίοι τους απάλλαξαν από το άγχος :
«Εσείς φροντίστε για την κομματική προπαγάνδα, εμείς που ξέρουμε θα φροντίσουμε για τη λειτουργία του μαγαζιού». Έτσι διασφαλίζουν ότι διατηρούν την ΕΡΤ αιχμάλωτη και εφόσον συναντήσουν αντιδράσεις «κατεβάζουν» διακόπτες.
Τα ίδια πρόσωπα, το ίδιο σχέδιο.
Οι προτάσεις για το μέλλον της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης έχουν ενδιαφέρον. Περιεχόμενο δεν έχουν, όσο κανείς δεν αποφασίζει τις αναγκαίες τομές.
December 29th, 2009 at 12:11
@Piroski: Βεβαίως δεν είναι προσωπικό δεδομένο (αν και άλλα λέει ο νόμος), συμφωνώ. Και βεβαίως υπάρχουν όλα αυτά τα άθλια φαινόμενα που περιγράφετε.
Αλλά είστε βαθιά γελασμένος, αν νομίζετε οτι ΟΣΟΙ αμείβονται με μια αποκλειστική στην ΕΡΤ είναι “προϊόν των καλών γνωριμιών και εξυπηρέτησης των κολλητών”.
Και είστε αφελής, αν νομίζετε οτι μπορείς να καταγγείλεις ή να αποτρέψεις τη γκρίζα διαφήμιση, όταν έχουν δώσει εντολή οι διευθύνοντες (κι αυτοί είναι πολύ συγκεκριμένοι και λίγοι).
December 29th, 2009 at 12:15
“ορισμένες περιπτώσεις αφορούν ανθρώπους που έκανα 2 και 3 δουλειές μέσα στην ΕΡΤ”
Και γιατί να κάνουν 2 και 3 δουλειές, τόσο μοναδικοί είναι; Δεν υπάρχουν 2 και 3 άνθρωποι που θα έκαναν αυτή τη δουλειά;
Το σημαντικότερο είναι ότι η ΕΡΤ παίρνει τις εισφορές μας, κάθε μήνα. Δεν χρειάζεται λοιπόν να ψάχνει για διαφημίσεις, ίσως και να μην έχει καθόλου διαφημίσεις… Να δείχνει ένα πρόγραμμα διδακτικό, πολιτιστικό, ψυχαγωγικό, μακριά από θεαματικότητες, μόνο για την ποιότητα… Τα υπόλοιπα κανάλια και οι ραδιοφ. σταθμοί θα έχουν μόνιμα την ΕΡΤ ως σημείο αναφοράς σε θέματα ποιότητας και θα εκλαϊκεύουν ή απλοποιούν αυτά που περνάνε σε σοβαρό και υψηλό επίπεδο από τον δημόσιο φορέα.
Η δήθεν ανταγωνιστικότητα της ΕΡΤ με τα ιδιωτικά κανάλια ήταν ένα πρόσχημα για να τροφοδοτηθούν φίλοι και κολλητοί με συμβάσεις και χρήμα – ανταγωνιστικοί δεν έγιναν, τη θεαματικότητα των τσοντοκαναλιών δεν την έπιασαν και δεν επρόκειτο…
sfrang´s last blog ..Ο Γιωργάκης μαθητής του Μακιαβέλλι…
December 29th, 2009 at 12:32
α) για τον anonymus: Είναι τουλάχιστον αποπροσανατολιστικό να αναφέρεσαι απλώς σε ένα όνομα. Λες και το πρόβλημα και η παθογένεια της ΕΡΤ είναι προϊόν του συγκεκριμένου κυρίου που αναφέρετε στο σχόλιό σας. Το προβλημα αγαπητέ anonymus είναι πρωτίστως πολιτικό και έχει να κάνει με αυτό που αναφέρω ως ” προέκταση των κοινωνικών υπηρεσιών” και με τα ιδρυματικά χαρακτηριστικά της ΕΡΤ. Αν δηλαδή δεν ήταν ο Αντώναρος, αδελφός του πρώην κυβερνητικού εκπροσώπου και ήταν ο αδελφός του τωρινού εκπροσώπου θα άλλαζαν τα πράγματα; Να είμαστε στοιχειωδώς σοβαροί!
β) για τον piroski: Δεν ξέρω αν πανικοβλήθηκε ,όπως γράφεις ο υπουργός πολιτισμού. Δεν τον γνωρίζω. Το ερώτημα που τίθεται σε σχέση με τη δημοσιοποίηση των λιστών έχει να κάνει με το αν ΣΕΒΕΣΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ή όχι.Και τη ΔΕΗ την πληρώνουν οι καταναλωτές, και τον ΟΤΕ τον πληρώνουν οι καταναλωτές και τους δημόσιους υπαλλήλους πληρώνουν οι πολίτες και τα ελλείμματα των ασφαλιστικών οργανισμών πληρώνουν οι πολίτες και τις αμοιβές των ιατρών του ΕΣΥ πληρώνουν οι πολίτες, αλλά δεν ανάρτησε κανείς τις αμοιβές αυτών των ανθρώπων στο διαδίκτυο, ούτε και απαίτησε την ανάρτησή τους από τους ίδιους τους οργανισμούς και φορείς. Άλλο να συμφωνήσουμε πως όλοι οι επιχορηγούμενοι φορείς είτε δημόσιοι, είτε ΝΠΙΔ ,είτε ΝΠΔΔ, είτε ΜΚΟ θα πρέπει να αναρτούν τα οικονομικά τους στο διαδίκτυο, μετά από την ψήφιση σχετικού νόμου και άλλο κατά περίπτωση και κατά πώς βολεύει να χρησιμοποιούμε δεδομένα…Σε κάθε περίπτωση και σύμφωνα με τα ισχύοντα, η προστασία των προσωπικών δεδομένων προβλέπεται από νόμο του κράτους .Γι’ αυτό άλλωστε συστήθηκε και λειτουργεί και η ανεξάρτητη Αρχή Προστασίας τους. Μόνον εάν και όταν η όποια κυβέρνηση αποφασίσει να καταργήσει το Νόμο και την Αρχή, τότε και μόνον τότε θα μπορεί οιοσδήποτε (είτε τεκμηριωμένα, είτε όχι) να αναρτά προσωπικά δεδομένα.
γ) για τον κ. Μάρκελλο: Αν είχε θωρακιστεί η ΕΡΤ και λειτουργούσε όπως κάθε ευνομούμενη εταιρεία κύριε Μάρκελλε, δεν θα είχαμε τώρα να συζητάμε για τα έργα και τις ημέρες του οιουδήποτε περί τα ραδιοτηλεοπτικά υπουργού…Εκεί είναι το θέμα. Το να περιγράφεις δε μια κατάσταση την οποία άλλοι υποθέτουν και άλλοι γνωρίζουν δεν συνιστά λύση στο πρόβλημα. Ισως είναι τώρα μοναδική ευκαιρία, για την πολιτική ηγεσία να προχωρήσει σε κείνες τις αναγκαίες τομές που και την ΕΡΤ θα θωρακίσουν από τα σχέδια που απεργάζονται διάφοροι εξω-θεσμικοί και θα δώσουν σαφές περιεχόμενο και ρότα σε αυτό που αποκαλούμε ΔΗΜΟΣΙΑ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ.
December 29th, 2009 at 14:35
@ Ανδρέας Πάρλας Αν οι αποκλειστικές συμβάσεις δεν είναι προϊόν γνωριμιών όπως ισχυριζεστε, περιμένω να διαβάσω τα θεσμοθετημένα κριτήρια και τις επίσης θεσμοθετημένες διαδικασίες της ΕΡΤ βάσει των οποίων επιλέγονται όσοι συνάπτουν αποκλειστικές συμβάσεις. Εάν δεν υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια και διαδικασίες καλύτερη θα ήταν η σιωπή.
@ Ανδρέας Πάρλας Εάν κάποιος αμοίβεται περισσότερο από όσα ορίζει η ΣΣΕ επειδή είναι εξαιρετικός επαγγελματιάς δημοσιογράφος κι επειδή έχει θέση ευθύνης (άρα να παίρνει δύσκολες αποφάσεις) και την ίδια στιγμή δεν μπορεί να αποτρέψεις τη γκρίζα διαφήμιση, τότε πληρώνεται καταχρηστικώς διότι ούτε τηνκαλή φήμη του υπερασπίζεται ούτε μπαίνει στον κόπο να πάρει δυσκολες αποφάσεις. Είναι απλά βολεμμένος.
@ noname but not anonymus Επαναλαμβάνω! Το νόμιμο δεν είναι πάντα και ηθικο. Το ότι ο νόμος επιβάλει ως προσωπικό δεδομένο τα εισοδήματα κάποιου σε δημόσιο οργανισμό είναι μεν νόμιμο αλλά αποτελεί και μέσο συγκάλυψης ενεργειών και αποφάσεων που ελεγχονται για την ορθότητα, την αντικειμενικότητα και την νομιμότητά τους. Προφανώς και η δημοσιοποίηση των μισθών έγινε στο πλαίσιο μιας γενικής επίθεσης κατα της ΕΡΤ. Πορφανώς και η εποκαλύψη έγινε ανθρώπους που έχουν προσωπικά κίνητρα και ουδόλως ενδιαφέρονται για το δημόσιο συμφέρον. προφανώς αναλογα φαινόμενα υπάρχουν και σε άλλα ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ και ΜΚΟ. Η ΕΡΤ είναι ο ευκολος στόχος. Αλλα…
… ΓΙΑΤΙ Η ΕΡΤ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΥΚΟΛΟΣ ΣΤΟΧΟΣ;
1. Διότι λειτουργεί (εν μέρει έστω) εμπορικά και ανταγωνιστικά σε συγκροτήματα τύπου και πολλοί είναι αυτοί που θα την ήθελαν φτωχή, ταπεινή και απονευρωμένη, χωρίς καμία συμμετοχή στην διαφημιστική πίτα.
2. Διότι η ΕΡΤ είναι καλή όταν προσφέρει το pool υλικό της στα ιδιωτικά κανάλια χωρίς καμία χρέωση (παρα τα έξοδα στα οποία υπόκειται) αλλά ενοχλεί εμπορικά όταν κλείνει συμβόλαια για το Champions League.
3. Διότι όλες οι κυβερνήσεις ακόμη και οι συνδικαλιστές της, την χρησιμοποίησαν ρουσφετολογικά.
ΚΙ ΕΠΙΣΗΣ …
ΟΤΑΝ ΕΙΣΠΡΑΤΩ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΣΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ ΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ, ΨΗΛΩΝΩ ΠΟΛΥ, ΓΙΝΟΜΑΙ ΕΛΙΤ, ΞΕΧΩΡΙΖΩ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΩ ΣΤΟ ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΑΦΟΣ ΝΟΜΟΣ. ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΑ ΣΚΕΦΤΕΙ, ΑΝ ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΘΑ ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ ΣΤΟ ΑΠΥΡΟΒΛΗΤΟ, ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΑ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ, ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΥΝΕΣΗΣ. ΑΣ ΠΡΟΣΕΧΑ!!!
December 29th, 2009 at 14:55
noname but not anonymus:
Γράφεις: “Ίσως είναι τώρα μοναδική ευκαιρία, για την πολιτική ηγεσία να προχωρήσει σε κείνες τις αναγκαίες τομές που και την ΕΡΤ θα θωρακίσουν από τα σχέδια που απεργάζονται διάφοροι εξω-θεσμικοί και θα δώσουν σαφές περιεχόμενο και ρότα σε αυτό που αποκαλούμε ΔΗΜΟΣΙΑ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗ”.
Συμφωνώ ειλικρινά, το επεσήμανα άλλωστε πως χρειάζονται τομές. Αυτές μέχρι τώρα δεν έγιναν συνειδητά, ώστε μέσα σε ένα γενικευμένο κλίμα σήψης, μούχλας και διάλυσης κάποιοι να ξεκοκαλίσουν το δημόσιο χρήμα (και) στην ΕΡΤ. Φυσικά δεν περιορίζω το ζήτημα στην μικροκομματική διάσταση του, επισημαίνω όμως τις ευθύνες που δεν αποδόθηκαν ακόμα, ηθικά, αστικά και ποινικά. Και σημειώνω πως τα ρουσοπουλόπαιδα δεν θα είχαν τσακίσει τη δυνατότητα της ΕΡΤ να εξελιχθεί από ευνοούμενη σε ευνομούμενη εάν δεν έβρισκαν εντός του ιδρύματος έτοιμους συγκεκριμένους και επώνυμους καλοθελητές να τους διευκολύνουν. Με το ανάλογο τίμημα το οποίο δεν περιορίζεται μόνο σε ευρώ…
Γι αυτό δεν προσπάθησα καν να “προτείνω λύσεις”.
Για την κατάντια της ΕΡΤ υπήρχε και υπάρχει σχέδιο. Υπήρχε και υπάρχει υπερκομματική κλίκα που το υλοποιεί. Οι ίδιοι τότε, οι ίδιοι προσπαθούν ξανά τώρα. Οπότε, ναι, είναι θέμα πολιτικής απόφασης.
Αν επεκταθώ θα θεωρηθεί…ρεπορτάζ, οπότε περιορίζομαι εδώ, για την ώρα.
December 29th, 2009 at 15:00
Υ.Γ. 1 Επειδή ζούμε σε περίεργους καιρούς και ορισμένα πράγματα ευκόλως μπορούν να παρεξηγηθούν (κυρίως όταν έτσι συμφέρει για να ρίξουν κάποιοι την μπάλα στις κερκίδες και να λειτουργήσουν ως προβοκάτορες), σπευδω να ξεκαθαρίσω ότι όταν μιλάω για “στόχαστρο” και “απυρόβλητο” , αναφέρομαι μόνο στην δημοσιότητα που πήρε η μισθοδοσία της ΕΡΤ και στην αναποφευκτη κριτική που ασκείται*.
* Υ.Γ. 2 Θα ήταν αδιανόητο για μια κοινωνία δημοκρατική και για μια χώρα όπου η ελευθερία της έκφρασης να κατοχυρώνεται στο σύνταγμα, να μην μπορούμε να εκφράσουμε την άποψή μας για φαινόμενα και γεγονότα που θεωρούμε ότι μας ενοχλούν και μας προσβάλουν.
December 29th, 2009 at 19:46
@pisroski: “Αν οι αποκλειστικές συμβάσεις δεν είναι προϊόν γνωριμιών όπως ισχυριζεστε, περιμένω να διαβάσω τα θεσμοθετημένα κριτήρια και τις επίσης θεσμοθετημένες διαδικασίες της ΕΡΤ βάσει των οποίων επιλέγονται όσοι συνάπτουν αποκλειστικές συμβάσεις. Εάν δεν υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια και διαδικασίες καλύτερη θα ήταν η σιωπή.”
Ξαναλέω: Διευθυντής σύνταξης/αρχισυντάκτης/προϊστάμενος τμήματος/παρουσιαστής καθημερινού δελτίου ή εκπομπής. Όλοι αυτοί δεν δικαιούνται να πάρουν περισσότερα λεφτά, από το αγράμματο χαζοκοριτσάκι (αυτό κι αν έχει μπει με ρουσφέτι) που κάνει ένα ρεπορτάζ (άθλιο) στη χάση και στη φέξη ή παρουσιάζει ένα μικρό δελτίο το Σαββατοκύριακο;
Εκ της θέσεως και της εμπειρίας έρχονται τα λεφτά (και τα κριτήρια τους).
ΦΥΣΙΚΑ, δεν υπερασπίζομαι όλες αυτές τις σκανδαλώδεις συμβάσεις στην ΕΡΤ. Ελπίζω να το έχετε καταλάβει. Αλλά αντί να κοιτάμε τις απίστευτες συμβάσεις έργου σε ανθρώπους που θα έπρεπε να πληρώνουν αντί να πληρώνονται, έχουμε βάλει στον ίδιο σάκο και τις αποκλειστικές, που ως επί το πλείστον είναι αμοιβές σε ανθρωπους με θέση ευθύνης – και τις αξίζουν.
December 30th, 2009 at 00:49
Oσο αγράμματο μπορεί να είναι ένα κοριτσάκι που κάνει ρεπορτάζ,άλλο τόσο μπορεί να είναι και αυτοί που τους επιβάλλουν σε θέσεις ευθύνης με αποκλειστικές συμβάσεις.
Για παράδειγμα μερικοί που βοηθήκαν απο τους κομματικούς προστάτες τους και τους μεγαλοδημοσιογράφους φίλους τους να σταδιοδρομήσουν στην αρχισυνταξία ή σε διάφορες άλλες διευθύνσεις με ανύπαρκτη προυπηρεσία στο ρεπορτάζ.
Μερικοί ακόμη που φωτογράφιζαν γκομενάκια στην Ερμού για να τα ρίξουνε στα προσωπικά τους μπλόγκς, αλλά φρόντισαν οι συγγενείς τους απο το υπουργείο τύπου να τους τοποθετήσουνε ως executives προγραμματισμού.
Μερικοί που έγιναν διευθυντές παραγωγής χωρίς να έχουνε ατζέντα και χωρίς να γνωρίζουνε πως να στήσουν ένα ζωντανό.
Mερικοί που ας πούμε γίνονται σκηνοθέτες χωρίς αντίληψη των ειδήσεων και χωρίς ανακλαστικά στην επικαιρότητα.
Μερικοί που γίνονται προιστάμενοι χωρίς καμία γνώση του αντικειμένου τους.
Χρόνια τώρα στο Ελλάντα, τις θέσεις ευθύνης είθισται να τις καταλαμβάνουν φυτευτοί φίλοι φίλων που φυσικά δεν τις αξίζουν και ολίγοι εργασιομανείς άξιοι με πολύχρονη εμπειρία και όρεξη πάντα για δουλειά που τις αξίζουν.
Και όλοι αυτοί που παρασιτικά τρέφονται απο τα κάνάλια, δεν έιναι ικανοί να κάνουν ούτε αυτό το άθλιο ρεπορτάζ που κάνει το κοριτσάκι το Σ/K στην χάση και στην φέξη όπως λές.
Αν μη τι άλλο η μικρή τουλάχιστον λιώνει και καμμιά σόλα απο τα παπούτσια της και κάποτε θα μάθει.
Οι φυτευτοί ευθυνόφοβοι σε θέσεις ευθύνης δεν τα μάθουνε ποτέ!
http://parodynews.wordpress.com/2009/12/24/%ce%b5%cf%81%cf%84-%ce%ba%ce%ac%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%bf%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%b9%cf%84%ce%ad%ce%bb%ce%bf%cf%85%cf%82-%ce%bd%ce%b1-%ce%b2%cf%81%ce%b5%ce%b8%ce%b5%ce%af-%ce%bd%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd/
parodynews´s last blog ..Μέγαρο Εθνικής Ασφαλιστικής:Έχουν αφήσει τα κτίρια και τις υποδομές τους στο έλεος των βομβιστών!
December 30th, 2009 at 01:33
@ Ανδρέας Πάρλας Προφανώς ενας Διευθυντής σύνταξης/αρχισυντάκτης/προϊστάμενος τμήματος/παρουσιαστής δικαιούται να πληρώνεται καλύτερα από ενα “αγράμματο χαζοκοριτσάκι (αυτό κι αν έχει μπει με ρουσφέτι) που κάνει ένα ρεπορτάζ (άθλιο) στη χάση και στη φέξη ή παρουσιάζει ένα μικρό δελτίο το Σαββατοκύριακο”.
Αλλά για ποιό λόγο συγκρίνουμε τόσο ανόμοια και κραυγαλέα διαφορετικά πράγματα; Είναι κι αυτος ένας τρόπος να πετάμε την μπάλα στην κερκίδα.
Εδώ μιλάμε για ανθρωπους που :
- Πατάνε το πόδι τους στο γραφείο τους 2 φορές το 15ημερο,
- Επί μήνες απουσιάζουν από τον χώρο εργασίας δεν καλύπτουν το ρεπορτάζ στο οποίο εξειδικεύονται, και επιφορτίζουν άλλους συναδέλφους τους,
- Δεν θα έπρεπε να βρισκονται στην ενεργό υπηρεσία εδώ και χρόνια,
- Δεν έχουν περγαμινές σε άλλα ΜΜΕ, και είναι παντελώς άγνωστοι στην πιάτσα (την οποία αρέσκεστε να επικαλείστε),
- Παράλληλα απασχολούνται σε ιδιωτικά ανταγωνιστικά μέσα,
- Παρουσιάζουν δελτία ειδήσεων και (όταν δεν διαβάζουν λέξη προς λέξη τα κείμενα που άλλοι του έγραψαν) ανοίγουν το στόμα τους για να “πετάξουν βατράχια” on air, και να κάνουν αφελείς και βλακώδεις ερωτήσεις στους συναδελφους τους στο live,
ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΤΤΟΥΝ ΑΡΚΕΤΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ ΜΕΣΩ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ‘Η ΜΕ ΧΡΥΣΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ!!!
Αυτά τα φαινόμενα δεν τα θέλει ούτε ο Θεός ούτε ο διάβολος. Κι όμως είναι η πραγματικότητα.
December 30th, 2009 at 12:57
@Piroski/parodynews : Καμία αντίρρηση για αυτούς. Αλλά δεν είναι όλοι έτσι. Και δυστυχώς, θα την πληρώσουν όλοι…
December 30th, 2009 at 14:43
Συνάδελφοι και μη προσοχή! Πολλά ωραία κι αληθινά ειπώθηκαν σ’ αυτό το διάλογο, αλλά η αποδόμηση της ΕΡΤ (και της κάθε δημόσιου χαρακτήρα εταιρίας και τελικά της ίδιας της κρατικής μηχανής στην Ελλάδα) έχει επέλθει σταδιακά, με απόλυτη ευθύνη και των κυβερνήσεων και των κομμάτων της αντιπολίτευσης και των συνδικαλιστικών φορέων! Άσχετα αν δεν θέλουμε να το παραδεχτούμε ή μάλλον να το αποδεχτούν αυτοί που μετέχουν στα παραπάνω…
Μην παρασυρθούμε όμως σε μάχη των θηρίων της ζούγκλας, όπως σίγουρα εύχεται η κάθε εξουσία, μεταξύ προνομιούχων ή μη προνομιούχων στην ΕΡΤ, μεταξύ δίκαια αμειβόμενων και σκανδαλωδώς αμειβόμενων…
Προσωπικά πιστεύω ότι δεν θα γίνει ουσιαστικά τίποτα! Γιατί και η νοοτροπία του ΠΑΣΟΚ και του κ. Γερουλάνου και όσων συναποτελούν το περιβάλλον ή τα ίδια τα κέντρα εξουσίας δεν είναι διαφορετική και -το κυριότερο- δεν είναι αποφασισμένη να ακούσει και να πάρει δύσκολες αποφάσεις…
Άλλωστε δεν βλέπετε ότι μέσα σε τρεις μήνες έχουν αρχίσει τα ίδια; 1. Δυσαρμονία και κόντρες υπουργών 2. Δυσαρμονία και παλινωδίες σε υποθέσεις, κινήσεις, αποφάσεις ενέργειες 3. Κόντρες Κυβέρνησης -Κόμματος
4. Δυστοκία στην εξεύρεση κατάλληλων ανθρώπων για καίριες θέσεις της δημόσιας μηχανής και πολλά άλλα.
Κυρίως δεν είδατε πόσο εύκολα ξεσηκώθηκαν οι βουλευτές ΠΑΣΟΚ & ΝΔ για να μη ληφθεί κανένα μέτρο που θα περιορίζει τα προνόμια, τις αμοιβές και όσα άλλα απολαμβάνουν οι “εθνοπατέρες” και “εθνομητέρες” για ΝΗ ΜΗΝ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ και πολύ τακτικά στη Βουλή;
Πάμε λίγο παρακάτω: 1. Νόμιμα μεν τα προσωπικά δεδομένα, αλλά πίσω από αυτό το “βιολί” κρύβονται εξουσίες και γκόλντεν μπόϊς για να συνεχίζουν τη φάμπρικα!
2. Έλεγχος αμοιβών, διαδικασιών, προϋποθέσεων επιλογής σε συγκεκριμένες θέσεις κ.α. σημαίνει διαφάνεια και γνώση απ’ όλους. Και στην ΕΡΤ χρόνια τώρα πολλά πράγματα γίνονται απλώς με νομιμοφάνεια και όχι με ουσιαστική διαφάνεια, αξιολόγηση, αξιοκρατία,κριτήρια κ.λπ.
3. Ναι, κάποιοι με προσόντα και ειδικό βάρος ή σε πραγματικά θέσεις ευθύνης θα άξιζε -μέσα στη λαίλαπα του φιλελευθερισμού ή προηγουμένως του εκσυγχρονισμού- να έχουν υψηλότερες αμοιβές από απλούς υπαλλήλους ή νεότερους συντάκτες, ρεπόρτερ κ.α. Αλλά με κάποια ισορροπία, λογική, κριτήρια.
4. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι όποιος κάνει μια καλή ή μέτρια εκπομπή δικαιούται να πληρώνεται όπως ο Ντέϊβιντ Κάμερον! Φυσικά και πρέπει να συνυπολογίζονται στην αμοιβή οι ώρες που αναλώνει στο στούντιο ή στην προετοιμασία της εκπομπής ή στις ιδέες που καταθέτει κ.α. Μόνο που δεν πρέπει η αμοιβή αυτή να μοιάζει με ποσοστό επί των διαφημιστικών εσόδων της ΕΡΤ ή της εκπομπής του! Γιατί τότε θα μπορούσε να καθιερωθεί ως λύση να παίρνει κάποιος μια εκπομπή κι αν φέρνει καλά ποσοστά τηλεθέασης ή διαφημιστικά έσοδα να πληρώνεται με ποσοστά! Πώς σας φαίνεται;
5. Στην περίπτωση αυτή οι διευθυντές, προϊστάμενοι, παρουσιαστές εκποπών ή σχολιαστές αθλητικών προγραμμάτων θα έπρεπε να παίρνουν δεκάδες χιλιάδες ευρώ! Απορώ πως δεν το σκέφτηκαν αυτό στην ΕΡΤ..
6. Σκέφτηκαν όμως κάτι άλλο εκεί με τους αθλητικούς… Πήραν κάποιους απο άλλα κανάλια όπου δεν έπαιρναν ούτε τα μισά λεφτά ή δεν είχαν τηλεοπτική παρουσία ούτε στο 1/3 και τους έκαναν φίρμες και πλούσιους! Περίπου 11.000 ευρώ ο ένας, κάπου 10.000 ο άλος, κάπου 9.600 ο τρίτος, άλλοι μεταξύ 6-8 χιλιάρικων κι όλα ανθηρά…
7. Είτε για ειδικούς συμβούλους, είτε για στελεχιακό δυναμικό στους αντίστοιχους ξένους οργανισμούς υπάρχουν κανόνες και κριτήρια και ο καθένας κάνει μία δουλειά, άντε δύο το πολύ! Όχι και θέση ευθύνης και εκποπή και μετάδοση και παραγωγή και αρχισυνταξία και ραδιόφωνο κ.α. Αυτά εφευρέθηκαν στην ΕΡΤ για να δικαιολογήσουν μισθούς που ήξεραν ότι δεν ανταποκρίνονται στην αγορά και στη λογική αλλά και στην ηθική απέναντι σε άλλους εργαζόμενους που παίρνουν από 800 έως 2.000 ή κάτι παραπάνω ευρώ (πολλοί και μικτά)
8. Η ΕΡΤ έχει και Οργανόγραμμα και Γενικό Κανονισμό Λειτουργίας, αλλά οι κ.κ. Παν-Παν, Στάγκος, Παναγόπουλος, Καλημέρης, Χουλιάρας, Κέκης, Λουκάκος κ.α. μαζί με τα μέλη του ΔΣ και τους Συνδικαλιστές-συνδιοικητές (για να θυμηθούμε μόνο τους τελευταίους) τα έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια! Και διελύθη το μαγαζί στα εξ ών συνετέθη…
9. Ναι, χρειάζεται η ΕΡΤ το “ιδιωτικοοικονομικό πνεύμα” για να κρατήσει, βρει ή αναπτύξει κατάλληλα στελέχη, να είναι ανταγωνιστική -σε λογικό βαθμό, γιατί έχει διαφορετικό χαρακτήρα και ρόλο από το Σύνταγμα- με τα ιδιωτικά ΜΜΕ αλλά ή θα θεσπίσει ανοικτές διαδικασίες και κριτήρια για την επιλογή των στελεχών (είτε αορίστου είτε ορισμένου χρόνου συμβασιούχων) είτε θα συνεχίσει -όπου βολεύει- την ιεραρχική και βάσει αρχαιότητας εξέλιξη κάποιων είτε την κατά το δοκούν και κατά τας υποδείξεις επιλογή άλλων…
10. Ποιος είπε ότι δεν ξέρουν ή δεν μπορούν να καθορίσουν σε κάθε τομέα πόσες θέσεις χρειάζονται για εύρθυμη και οικονομικά ορθολογική λειτουργία και επομένως πόσο προσωπικό οφείλει να έχει η ΕΡΤ; Απλώς δεν βολεύει υπουργούς, διοικούντες και συνδικαλιστές να γίνει αυτό… Οι λόγοι ευνόητοι…
11. Ποιός είπε ότι δεν θα μπορούσαν να “μαζέψουν” όσους λουφάρουν ή και να τιμωρήσουν οποιονδήποτε; Πώς να το κάνουν όμως όταν οι αποφάσεις των “επάνω” απαξίωσαν αδρανοποίησαν, υποβάθμισαν, υποτίμησαν πολλούς ή άφησαν ατιμώρητες προκλητικές ή και παράνομες συμπεριφορές φίλων και γνωστών τους; Ξέρουν ότι μόλις φτάσει ο κόμπος στο χτένι κάποιοι θα μιλήσουν με αριθμούς και ονόματα κι έτσι ακολουθούν την τακτική “άσ’το να ξεχαστεί”, όπως υποθέτω ότι θα κάνουν και τώρα ο κ. Γερουλάνος και η διοίκηση της ΕΡΤ…
12.Θα ήθελα να προτείνω λύσεις… Μα ατομικά ο καθένας δεν έχει τη δύναμη να προτείνει και -κυρίως- να πείσει, γιατί εύκολα μπορεί να κατηγορηθεί πως κοιτάζει τον ευατό του και μιλάει βάσει προσωπικού συμφέροντος, προσωπικών επιλογών κ.α.
Αν οι θιασώτες και εραστές της διαβούλευσης και του διαλόγου ήθελαν θα μπορούσαν να ακούσουν είτε σε ανοικτή συζήτηση είτε κατ’ ιδίαν κάποιους ανθρώπους μέσα από την ΕΡΤ με πολύχρονη παρουσία και πείρα… Να αφουγκραστούν τάσεις, καταστάσεις, κλίμα κ.λπ. Οπότε θα μπορούσαν -αν θέλουν αληθινά- να αλλάξουν γρήγορα καταστάσεις, πρόσωπα, συνθήκες, νοοτροπία, στρατηγική, πορεία…
Μάλλον όμως πρέπει να πω ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ και να σταματήσω γιατί σας κούρασα…
January 7th, 2010 at 23:55
Ελπίζω αυτη τη φορά η δημοκρατική σας ευαισθησία να μή λογοκρίνει το σχόλιό μου καλύπτοντας έτσι έναν απατεώνα αλλά να το δημοσιεύσει συμβάλλοντας στην αποκάλυψη της αλήθειας Αυτός ειναι ο απατεώνας Πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ παναγιώτης καλφαγιάννης